آموزش لومیون

چگونه از افکت جدید Ray Tracing استفاده می کنید؟

1. در اینجا چگونه است
برای استفاده از Ray Tracing Effect: ابتدا باید مطمئن شوید که یک کارت گرافیک با قابلیت Ray Tracing دارید. لطفاً برای سازگاری به بخش 1.6 مراجعه کنید:

پایگاه دانش: برای Lumion 2023 به کدام کارت گرافیک نیاز دارید؟
همچنین، ویندوز باید حداقل حداقل شرایط را داشته باشد، ترجیحاً کاملاً به روز شده باشد. دیدن:

پایگاه دانش: Lumion 2023 به چه نوع کامپیوتری نیاز دارد؟
و

پایگاه دانش: چرا اثر Raytracing در رایانه شخصی من مسدود شده است؟

2. اسلایدرهای افکت
چهار گزینه قابل تنظیم در Ray Tracing Effect وجود دارد:

2.1: تعداد نمونه:
این نوار لغزنده تعداد پرتوهای پرتاب شده در هر پیکسل در هر فریم را برای کنترل دقت نور تنظیم می کند: هر چه این مقدار بزرگتر باشد، تعداد پرتوهای شات شده و تقاطع های محاسبه شده بیشتر است. هنگامی که نوار لغزنده روی حداکثر تنظیم شده است، شبیه سازی انتقال نور تا آنجا که می تواند دقیق باشد و سطح جزئیات در رندر نهایی بالاتر است.

2.2: تعداد پرش:
تعداد پرش ها تعامل نور با اجسام غیر بازتابنده را شبیه سازی می کند. هنگامی که یک پرتو نور به یک جسم برخورد می کند، به طور تصادفی در جهت خاصی منحرف می شود و نتیجه یک تصویر همگرا با "آمیختگی" صاف بین سطوح مختلف در رندر است که رنگ های آن بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

هر چه مقدار بالاتر باشد، روشنایی جهانی بهتر است.

2.3: فعال کردن Denoiser:
این ضامن آرتیفکت های رندر در تصویر نهایی را کنترل می کند - هنگامی که ضامن فعال است، Denoiser هرگونه نویز را از تصویر حذف می کند. اگر شرایط نور مناسب باشد، تعداد بسیار زیاد نمونه‌ها ممکن است نیازی به حذف نویز نداشته باشد.

2.4: کاهش کرم شب تاب:
مهم: این مقدار فقط در صورتی باید اصلاح شود که مصنوعات براق در پیش‌نمایش مشاهده شوند - در غیر این صورت، به شدت توصیه می‌شود که همیشه آن را روی 0% نگه دارید.

هنگام فعال کردن Denoiser (تغییر "Enable Denoiser")، Lumion گزینه ای را برای ترکیب درخشان ترین پیکسل های روی صفحه نمایش و کاهش مقدار "Fireflies" نمایش می دهد. در صورتی که خروجی رندر شده دارای نقاط روشن باشد، نوار لغزنده Firefly Reduction آنها را در تصویر ترکیب می کند:

3. سایر اثرات:
Ray Tracing به تقلید از نحوه انعکاس و شکست نور به روشی بهتر و دقیق تر کمک خواهد کرد.

افکت‌های زیر با اعمال اثر ردیابی پرتو بر روی پشته افکت غیرفعال می‌شوند:

اثر روشنایی جهانی
افکت هایپرلایت
اثر بازتاب.
افکت نورگیر.
اثر سایه ها

4. مزایا:
اثر Ray Tracing دقت نور را در پروژه شما افزایش می دهد. بدون استفاده از چندین افکت برای دستیابی به آن، شاهد افزایش کیفیت قابل توجهی خواهید بود.

Area Lights، Line Lights و سطوح Emissive نیز سایه ایجاد می کنند.

5. محدودیت های فنی:
Ray Tracing Effect افزایش باورنکردنی در کیفیت خروجی رندر شده را نشان می دهد. با این حال، محدودیت های خاصی در استفاده از آن وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید